You are here

أنا واللي حواليّه

أنا واللي حواليّه
Checked: 2 hours 15 min ago
Updated: 2 hours 15 min ago
Update every: 2 hours


Subscribe to أنا واللي حواليّه

أنا واللي حواليّه - Sat, 02/02/2013 - 11:47pm
كلما شعرت بالألم جئت إلى هذه المدونة .. هنا أشعر بالقوة.. هنا أشعر بالأمان .. أمد يدي لتخترق الشاشة  لتلمس روحي الموجودة هنا  فأشعر من جديد بأني مازلت قوية ومازالت روحي حية .. ..مازلت هنا.. مازلت أنا ما جئت لأسرد آلامي ولا لأفرد صفحات لمعاناتي .. جئت لأستمد القوة مني.. هنا تقطن روحي التي لا تنحني.. تسكن نفسي التي لا تميل مع الرياح العاتية.. حتى بعض لحظات الحزن التي اجتاحتني وبحت بها هنا لا أراها ضعفا بل قوة .. قوة على البقاء والنجاة من أنهار الحزن .. هنا سألمس روحي وأتواصل معها حتى أعود من هناك.. جلت وطفت فوجدتني في بلاد غريبة دون أن ادري ..

أنا واللي حواليّه - Sat, 17/09/2011 - 2:51am
درست في الأحياء في المرحلة الثانوية أنك اذا أغمضت عينا واحدة وفتحت الأخرى ترى الأشياء ثنائية الأبعاد واذا فتحت الاثنان ترى البعد الثالث لها.. وعلمت في خلال دراستي للطب أن هناك ما يسمى بالنقطة العمياء وهي نقطة تقع في مجال رؤيتك ولكنك لا تراها اذا كنت ترى بعين واحدة ولكن اذا فتحت الاثنان رأيتها..

في رثاء أبي

أنا واللي حواليّه - Mon, 30/05/2011 - 2:57pm
رغم انني كنت طفلة أبي المدللة ..ولكنني كثيرا ما اختلطت علي مشاعري تجاهه في السنوات الأولى من حياتي .. فلم أكن أعلم هل أحبه أم لا.. كثيرا ما سألت نفسي ذلك السؤال ولم أكن أعلم اجابته.. كنت ألومه لعصبيته الزائدة وقسوته الزائدة على أخي الكبير .. كنت أحيانا أخاصمه في صمت و كثيرا ما كنت ألومه على السنوات العصيبة التي مرت في حياة أخي..

في السنوات الأخيرة تغير أبي.. أو تغيرت أنا لا أدري..بدأت أشعر لأول مره في حياتي بحبه العميق لي وأحسست بأني أحبه من كل قلبي.. كنت أقول لإحدى صديقاتي عندما تتململ من عدم زواجها كنت أقول لها أننا مهما بحثنا فلن نجد مثل بيوت آباءنا..

تحدي وصول عدد متعبي المذهب اللاويبوزي لألف

أنا واللي حواليّه - Mon, 16/02/2009 - 7:03pm
مش فاهمة أنا ايه موضة التحديات دي ؟؟ تحدي وصول محبي الرسول لمليون .. تحدي وصول جروب المسلمين ل577 ألف .. تحدي ارسال الايميل ل57 ألف راجل أخضر بشنب .. تحدي وصول الايميل ده لمن صنعه بعد مروره على 70 ألف مسلم .. في الأغلب الأعم بلاقي الجروبات دي والايميلات دي ايميلات وجروبات اسلامية !!

احساس

أنا واللي حواليّه - Fri, 28/03/2008 - 5:16pm
عندي حاجات كتيره جديدة في حياتي .. بقيت طبيبة امتياز وانهيت سنين الدراسة والمذاكرة المقرفه ..

هو ده حقه؟

أنا واللي حواليّه - Tue, 19/02/2008 - 7:35pm
لظروف معينه سبنا بيتنا ورحنا بيت جدي المتوفي نقعد أنا وأهلي شويه وعلشان كده ابتديت أنزل كافيهات الانترنت علشان عندي حاجات ضروريه بعملها على النت ..

أنا واللي حواليّه - Sat, 09/02/2008 - 11:39am
مجدي مهنا ذلك الانسان الجميل .. في رحمة الله
الله يرحمه ويحسن اليه ويكتب له بكل حرف خطه جنات وأنهار

أنا واللي حواليّه - Tue, 05/02/2008 - 6:19pm
http://justice4every1.blogspot.com/2008/02/blog-post_02.html
بداية لازم تقروا الموضوع ده بجد رائع جدا جدا
ثانيا: فيلم هي فوضى أنا دخلته وفعلا استمتعت بكل لحظه فيه نصيحة مني ادخلوه حلال فيه كل مليم

حماده

أنا واللي حواليّه - Fri, 18/01/2008 - 6:06pm
كان عندي صديق من كام سنه .. اسمه حماده ..هو كان صديق من الشات اتعرفت عليه هناك ولم تتطور علاقتنا عن كده .. ولكن بالرغم من إنه كان مجرد صديق شات .. لم نلتق أبدا.. إنما كان قريب جدا من قلبي ..عمر صداقتنا كان يمكن 3 سنين أو أكتر .. كنا بنتكلم كتير ..وماكانتش الحوارات دي عن تفاهات.. لطالما أعجبت بعقليته وغبطته عليها ..

أنا واللي حواليّه - Tue, 15/01/2008 - 6:24pm
أنا خلصت إمتحانات وبقيت حرة أخيرا الحمد لله إدعولي النتيجة بقى تعدي على خير

أنا واللي حواليّه - Wed, 21/11/2007 - 12:09pm
أنا أهوى النور ..أهوى أن يكون المكان الذي أحيا فيه مضيئاً .. أرى ظلالاً فأضيء كل المصابيح وهكذا هي نفسي ..دائماً تهوى الأماكن الواضحة .. لا أحب ذلك اللون الرمادي حين نرى الأشياء كأنها خيالات بعيدة حينما لا نرى معالمها بوضوح ولا نرى حدودها ولا نهاياتها ..مجرد خيالات .. آه كم أكره تلك الخيالات.
أحياناً أشعر بالغباء ..لأني لا أفهم تلك الرماديات فأنا لا أراها ..لا أرى سوى لونين .. أبيض وأسود.. أحيانا يصبح العالم دنيا من الرماديات و يخلو من اللونين المحببين إليّ فتتوه نفسي ولا أجدني ..ضائعة تائهة حائرة .. كالطفل حينما يضيع من أمّه في الزحام

أنا واللي حواليّه - Sat, 01/09/2007 - 11:56am
قد يكون كلامي صادما لكم أو لكثير منكم ولكنها الحقيقه التي طالما هربت من مواجهتها..في الحقيقه هو ثساؤل إجابته بديهية لطفل في الخامسه من عمره ..ولكن يستعصى عليّ إجابته .. ذلك الرجل هل أحبه؟؟ ذلك الرجل الذي أعيش في منزله ؟

بقالي فتره مش باجي يمكن بتاع ثلاثة شهور .. مكنش ال...

أنا واللي حواليّه - Sun, 12/08/2007 - 3:45pm
بقالي فتره مش باجي يمكن بتاع ثلاثة شهور .. مكنش الهدف من الغياب اني ألغي المدونه ..الفكره دي جتلي قبل كده زمان بس رجعت في كلامي تاني لأني حسيت اني محتاجه أكتب .. الفتره اللي فاتت كانت أسوأ فتره مرت عليّه في حياتي .. ودلوقتي حالا أنا بتمنى اني كنت أبقى مداريه شخصيتي الحقيقيه علشان أتكلم بصراحه وأحكي ..

مزمز ويارا

أنا واللي حواليّه - Sun, 20/05/2007 - 7:57pm
في ظروف غامضه تم اختفاء مدونة الأخ العزيز مزمز وكمان المدونه الوليده بتاعة يارا ولمن يعلم أي شيء عنهم برجاء الاتصال بزيرو سبع زيروهات ... بجد وحشتوني وزعلانه منكم اوي أوي أوي ...مزمز ويارا مش طايقاكم بس وحشتوني أوي
مش عارفه أقولكو ايه بس لو سمحتو ارجعوا

أنا مش جميله

أنا واللي حواليّه - Tue, 08/05/2007 - 1:16pm
بالرغم اني دايما بقول لنفسي ان الجمال الداخلي هو الأهم وبرغم اني عارفه اني من جوه انسانه كويسه عمري ما بحسد حد عمري ما بحقد على حد عمري ما بكيد لحد أو بعمل فعل شرير في حد وانا قاصده اني أأذيه وعمري حتي ما بقول كلمه بقصد اني أحرق دم حد حتى لو الحد ده أذاني ..

back

أنا واللي حواليّه - Wed, 25/04/2007 - 1:53pm
ياه بقالي كتير قوي مقعدتش قدام شاشة الكمبيوتر ..آسفه بعتذرلكو عن الغياب الطويل ده بس حقيقي أنا كنت مشغوله الفتره اللي فاتت دي .. أول حاجه عايزه أقولها يمكن تكون بالنسبه لناس كتير حاجه تافهه بس بالنسبالي أنا حاجه كبيره قوي .. أنا ماعدتش تخينه صحيح لسه وزني زايد بس مش سمينه ودا حسب معامل كتلة الوزن ..

عدنا مره أخرى آسفه على محو ما هو قديم ويللا أديه...

أنا واللي حواليّه - Wed, 04/04/2007 - 4:52pm
عدنا مره أخرى
آسفه على محو ما هو قديم ويللا أديها فرصه نبتدي مع بعض صفحه جديده ..
انتظروني
Subscribe to أنا واللي حواليّه